Konsultationsärenden hanterar hela flödet av konsultationsremisser mellan beställare och mottagare.
Vid beställning konsultation finns logik inbyggd för att underlätta för beställaren. VId val av en mottagare presenteras vilka kontaktorsaker vald mottagare kan ta emot och om mottagaren kan ta emot elektronisk remiss.
Bevakning av utgående remisser är möjlig. Vårdenheten har en inkorg för inkommande konsultationsremisser och en inkorg för inkommande svar. Det finns möjlighet att skanna in pappersremisser och koppla dessa till en ankomstregistrerad remiss.
Bedömning genomförs utifrån en inkommande remiss och från den kan en fortsatt planering genomföras såsom att placera patienten på väntelista, boka patienten eller vårdplanera patienten.
Funktionen hanterar bland annat:
•Remisser elektroniskt inom TakeCare •Remisser på papper till mottagare utan elektronisk kommunikation •Svar elektroniskt inom TakeCare •Svar på papper till mottagare utan elektronisk kommunikation •Ankomstregistrering av pappersremisser •Remissbekräftelse •Bedömning av remisser •Bevakning av remisser •Koppling till bokning och väntelista.
Konsultationsärenden lagras i patientens journal under Samtliga dokument i mappen Konsultationsärenden.
|